Bigos z karczochów

Odkąd włączyliśmy karczochy do naszej diety, zastanawiałam się nad użyciem ich zamiast kapusty w bigosie. Muszę przyznać że karczoch świetnie nadaje się do tej potrawy. Bigos jest wegetariański. Dodałam trochę soczewicy ażeby uzyskać namiastkę tradycyjnego smaku. Oczywiście jeśli ktoś je mięso, soczewicę może zastąpić mięsem, pamiętając żeby użyć albo soczewicę albo mięso.

Składniki :
1 kg karczochów
1/2 szklanki soczewicy (najlepiej dzień wcześniej zamoczyć soczewicę w wodzie)
2 żółte cebule
2 marchewki
pietruszka
kilka suszonych grzybów (zalać wrzątkiem i moczyć całą noc)
kilka suszonych pomidorów (zalać wrzątkiem i moczyć 4 godziny)                                                          
kilka suszonych śliwek  (zalać wrzątkiem i moczyć 4 godziny)                                                                2 ząbki czosnku
trochę sosu sojowego tamari
2 cytryny
3 liście laurowe
ziele angielskie
łyżeczka kminku
łyżeczka tymianku
kilka goździków
sól
trochę oliwy z oliwek z wytłoczyn

Zaczynamy od oczyszczenia karczochów. Świetne instrukcje znajdziecie tutaj. Ja przekroiłam karczochy na cztery części. Moczyłam je 15 min w wodzie z dodatkiem soku z całej cytryny. Następnie pokroiłam je w wąskie paski.
Cebule pokroiłam w poprzek, w tak zwane piórka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz